פתרונות איטום לגג לאורך שנים

החורף מביא איתו את הגשם, גשמים אהובים בעיקר על החקלאים ועל החזאים, אך למי שגר בקומה עליונה ולבעלי בתים פרטיים הגשם הראשון בשבילהם הוא מקור לדאגות. כאשר מגיעים לגשם הראשון רבים מגלים כי קורת הגג שמעל ראשם אינה אטומה כהלכה ההזנחה של הגג בקיץ גורמת לדליפות ורטיבות בחורף ואף לפעמים נזקים גדולים יותר למוצרי חשמל ולקירות הבית.

אז כיצד עלינו להתכונן לחורף?

קודם כל חובה לזכור שלא כדאי להתעורר בחודשי החורף כדי לאטום את הגג איטום הגג אמור להתבצע דווקא בחודשי הקיץ ולא רק בגלל המחיר היקר שנשלם בחורף אלא הרבה יותר קל לאטום גג בקיץ מאשר בחורף.

השיטות השונות לאיטום גגות

ישנם כמה שיטות לאיטום הגג וכל שיטה יש את היתרונות שלה ואת החסרונות שלה

איטום בעזרת זפת

איטום באמצעות זפת היא השיטה הישנה והמוכרת לכולם באמצעות זפת חם מורחים את גג הבית או הבניין וכך מונעים חדירת מים אל תוך המבנה היתרון בשיטה זו כי היא זולה ומהירה יחסית אך החסרונות של שיטה זו הינם שכל כמה זמן יש צורך לחדש את איטום הגג על ידי זפת רותחת ועוד את הזפת יש לסייד בסיד כדי שבימים שבהם השמש חמה הבית לא ייצלה. חשוב לזכור כי להכין את הגג לפני מריחת הזפת כלומר לנקות היטב מכל לכלוך ורק אחר כך יש למרוח את הגג בזפת. יש לציין כי האיטום בזפת אינו יעיל בכל המקרים במקרים של חורים גדולים או סדקים משמעותיים הזפת לא יוכל לגשר על סדקים אלו ויש לסתום אותם בחומרים שונים לפני הזפת בדרך כלל לא משתמשים היום בשיטה זו של זפת אלא כדי לחדש גגות שכבר עשויים עם זפת או כדי לבצע תיקונים בגגות המצופים זפת.

איטום באמצעות יריעות ביטומיניות

איטום באמצעות יריעות ביטומניות הינה שיטה שהיא חדשה יחסית לעומת הזפת אך יעילה הרבה יותר לטווח ארוך את הגג מצפים ביריעות מיוחדות בעובי של 4-5 מ"מ המונחות על הגג ומולחמות באמצעות הדבקה על ידי אש וחום. הדבקת יריעות ביטומניות לוקחת הרבה יורת זמן מאשר זיפות שאותו אפשר לסיים ביום אחד במיוחד אם יש בגג הרבה דוודים שאותם יש צורך להרים ולהניח את היריעות ולאחר מכן להחזיר את הדוודים למקום. אמנם שיטה זו יקרה הרבה יותר מזפת אך יעילה לאורך שנים ובדרך כלל מקבלת אחריות לטווח של עשר שנים.

איטום באמצעות חומרים אחרים

ישנןו שימוש היום באמצעות חומרים אחרים ביטומניים ואקרילים כדי לאטום גגות העשויים בטון חומרים אלו בדרך כלל מותזים על הגג או נמרחים בשיטה מיוחדת אך שיטה זו בדרך כלל מתאימה לגגות מרוצפים ששם אין אפשרות לעשות יריעות ביטומניות .

חשוב לזכור כי כמו בכל תחום אחר ישנם מלא אנשים שאינם בעלי מקצוע ומציעים מחיר מוזל עבור האיטום אך ידוע המשפט שאומר כי הטעם הטוב של מחיר נמוך מתפוגג מהר כאשר מגיעים לטעם הרע של עבודה גרועה

לכן זה לא חשוב איזו שיטת איטום אתם בוחרים כמו שחשוב לדעת איך ובמי בוחרים לאטום את גג ביתכם חברת איטום מקצועית נותנת אחריות לאורך טווח ארוך והכי חשוב מונעת דליפות לא נעימות בחורף הקר והגשום.

חברתנו מציעה פרתונות איטום לכל סוגי הגגות במחירים מיוחדים תוכלו לקבל הצעת מחיר והצעת ייעול לגבי גג ביתכם באתרנו איטוםגגות.com