צבי ויליגר נותן טיפים לשמירה על תזונה נכונה ופעילות גופנית

גם מי שמודע לחשיבות השמירה על תזונה נכונה וקיום פעילות גופנית כחלק בלתי נפרד מהשגרה – וכיום כבר רובנו מודעים לכך – לא תמיד מצליח לעשות זאת. הגורם המרכזי לקושי לממש את הרצון לשמור על גוף בריא הוא אורח החיים המודרני האינטנסיבי יתר על המידה, אבל כשמסתכלים על אדם מוכר וחשוב כמו צבי ויליגר (מייסד "וילי פוד", מיבואניות המזון הגדולות בישראל) ובוחנים את אורח חייו מבינים שגם בשגרה אינטנסיבית וגדושת התרחשויות בלתי צפויות ניתן ליהנות מתזונה נכונה וגם למצוא זמן לפעילות גופנית סדירה.

מים, והרבה!

רבים מאיתנו לא שותים מספיק מים, וחבל. שתייה מספקת של מים – כ-2.5-3 ליטר ביום כשהכמות המומלצת לכל אדם משתנה בהתאם למינו, גילו, משקלו ואורח חייו  , משרד הבריאות מעודד שתייה מרובה של מים– משפרת במידה ניכרת את מראה העור ומקנה לו חיוניות, מצמצמת משמעותית את הסיכון ללקות בשורה ארוכה של מחלות ובהן למשל יתר לחץ דם, סרטן שלפוחית השתן, סרטן המעי הגס וכן מחלות כליות שונות, ובנוסף מפחיתה אכילה מיותרת.

הסיבה לכך היא ששני המרכזים המוחיים המאותתים לנו על צמא ועל רעב סמוכים זה לזה פיזית, ועל כן בלא מעט מקרים אנחנו מתבלבלים בין רעב לבין צמא ואוכלים למרות שבעצם היינו צריכים לשתות. כמות מספקת של מים בגוף גם מאפשרת מטבוליזם יעיל.

עוד חשוב להדגיש כי אין לכלול שתיית קפה בכמות המים היומית, שכן קפה, כמו גם משקאות אחרים המכילים קפאין, מאלצים את הגוף להשתמש במים כדי לסלק רעלים ועל כן בסופו של דבר מפחיתים את כמות המים בגוף. לעומת זאת תה צמחים – אחד המשקאות האהובים על צבי ויליגר ופיתרון טוב לכל מי שלא כל כך אוהב מים – ניתן לכלול במסגרת כמות השתייה הנדרשת.

ארוחה קטנה כל 3 שעות

טיפ נוסף של צבי ויליגר הוא לאכול ארוחה קטנה כל 3 שעות ולא להתבסס רק על ארוחות גדולות.
הארוחה הקטנה יכולה לכלול פרי, מעדן חלב (בין אם על בסיס חלב עיזים ובין אם על בסיס חלב סויה) או סנדוויץ' (מלחם מחיטה מלאה ועם ממרח מזין), והיא מונעת הגעה לארוחה גדולה עם "חור בבטן" – שעלול לגרום להתנפלות על האוכל ואכילת יתר.

איך צבי ויליגר מצליח לא לפספס אימונים

במקביל לשמירה על תזונה נכונה חשוב מאוד לקיים גם שגרת פעילות גופנית נאותה. על מנת להבטיח שהדבר לא יתמסמס, מציע צבי ויליגר את הטיפ הפשוט הבא: סמנו ביומן שלכם, בצורה בולטת, את המועדים שיוקדשו לפעילות גופנית. אם צץ פתאום משהו אחר ש"מאלץ" אתכם לפנות זמן עבורו, על חשבון הספורט, שאלו את עצמכם בקול רם מה יותר חשוב, הבריאות או אותו דבר אחר. אחרי שתענו לעצמכם, בקול רם ובכנות, סביר להניח שתמצאו מועד אחר לפעילות האחרת והפעילות הגופנית לא תתמסמס.